Środa, 17 październik 2018

KLASA IIA NAD BAŁTYKIEM

W niedzielę 16 września 2018 r. wieczorem zebraliśmy się wszyscy na dworcu w Cieszynie, skąd pojechaliśmy autobusem do Zebrzydowic, następnie na dworzec  w Katowicach. Tam spędziliśmy dwie godziny, zwiedzając dworzec oraz Galerię Katowicką, po czym wsiedliśmy do pociągu prosto do Gdańska. Tym sposobem rozpoczęliśmy naszą klasową wycieczkę do Trójmiasta.

W poniedziałek rano byliśmy na dworcu w Gdańsku i od razu udaliśmy się na kemping Stogi. Tam zakwaterowaliśmy się w domkach, a po chwili odpoczynku pojechaliśmy na Westerplatte. Miejsce historyczne, które jest półwyspem uformowanym w latach 1845-47. Nazwa Westerplatte pochodzi z języka niemieckiego „wester” to zachód a „platte” to płyta. Jest to jedyna  niemieckojęzyczna nazwa zachowana na terenie Gdańska. Następnie statkiem popłynęliśmy do centrum Gdańska, gdzie zobaczyliśmy żurawia, przybrzeżne budynki oraz dochodzące do głównego traktu  uliczki. Wieczorem w ramach relaksu poszliśmy na spacer do przybrzeżnego lasu.

Następnego dnia pogoda nadal była cudowna. Rano wyjechaliśmy do Malborka, aby zobaczyć piękny zamek, który jest największym zamkiem zakonu krzyżackiego na świecie. Po długim zwiedzaniu tej pięknej budowli, zachwyceni, wieczorem wróciliśmy na kemping i wspólnymi siłami rozpaliliśmy grilla. Na sam koniec dnia wybraliśmy się na nocny spacer plażą, udało nam się zamoczyć nogi, a woda była całkiem przyjemna. Wróciliśmy bardzo zmęczeni i od razu położyliśmy się spać.

Z każdym dniem było coraz cieplej i ładniej. Trzeci dzień wycieczki rozpoczęliśmy od wyjazdu do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy oceanarium, w którym widzieliśmy ciekawe gatunki zwierząt morskich. Następnie  na rejsie galeonem Dragon mogliśmy się poczuć jak prawdziwi piraci, podziwialiśmy  port w Gdyni w rytmach pirackich pieśni. Zobaczyliśmy także statek „Dar Pomorza” oraz okręt ORP „Błyskawica”, oba wywarły na nas nie małe wrażenie.Po powrocie na kemping udaliśmy się na plażę, odpocząć w ostatnich promieniach środowego słońca i zobaczyć jego wspaniały zachód. Wieczorem zasiedliśmy ponowie do wspólnego grilla.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy od podróży do Gdańska, gdzie mieliśmy spędzić cały dzień. Zaczęliśmy od przejścia bramą Wyżynną na Trakt Królewski, zwiedzieliśmy muzeum ratusza Gdańskiego , zobaczyliśmy Bazylikę Mariacką, przeszliśmy Bursztynową Uliczką, a po obiedzie zobaczyliśmy ekspozycję w Muzeum Bursztynów. Gdy wróciliśmy na kemping, poszliśmy ostatni raz zobaczyć plażę i pożegnać się z morzem. Po spakowaniu bagaży smutno spojrzeliśmy na kemping, na którym przez te kilka dni stworzyło się wiele wspaniałych wspomnień.

Całonocna podróż bardzo nas wymęczyła. W piątek o 10.00 byliśmy już w Cieszynie, gdzie wycieczka została rozwiązana. Na pewno nie zapomnimy przeżytych tam chwil, a historie, które się tam wydarzyły będą nas bawić jeszcze długo. Jesteśmy bardzo wdzięczni naszemu wychowawcy Panu Piotrowi Chraniukowi za zorganizowanie takiej ekscytującej wycieczki! Już nie możemy doczekać się następnych!

Zajrzyj do galerii

us
Aktualności  /  O szkole  /  Oferta edukacyjna  /  Kadra  /  Plan zajeć  /  Współpraca  /  Galeria  /  Kontakt  /  IODO